Sofie.Jeansson

Alla inlägg under april 2010

Av sofie jeansson - 27 april 2010 07:24

Nyssen uppstigen, Sitter här med kaffet i hand oh gör allt för att piggna till,vilket inte går så bra:P Lias ligger i soffan, dricker välling och kollar barnpogramen, blir dagis för Lillskiten idag. Jag ska till olofström på jobb. Ska få lite intro på träningskolan med den tjejen jag jobbar med , ser faktiskt fram emot detta =)  När jobbet är avklarat ska jag hem och städa, städa och städa, i den gamla lägenheten. Skönt det ska bli när allt är helt klart!


Gårdagen då?


Jo fick enhel del uträttat faktiskt. Gick en vända när jag lämnat lias. Sen åkte jag med mamma t alla möjliga affärer. Sen hemma gick jag här och lullade lite, och sen över t Carolina och Bastian, drack kaffe och pratade, sen cyklade vi och hämtat Lias på dagis och sen ännu en vända till alla affärer. Hemma sen blev det fika och mer prat. Carolina hjälpte mig också att få upp mina hyllor i mitt sovrum, hon är allt mkt smartare än vad jag är. Tack för hjälpen!

Efter det somnade Lias som en stock, Då kom Julia en runda bara mest för att prata lite skit. Sen somnade jag gott!


Och nu ska jag fixa t mig, och sen ska jag ha en bra dag!
Vi hörs

Av sofie jeansson - 27 april 2010 07:24

Nyssen uppstigen, Sitter här med kaffet i hand oh gör allt för att piggna till,vilket inte går så bra:P Lias ligger i soffan, dricker välling och kollar barnpogramen, blir dagis för Lillskiten idag. Jag ska till olofström på jobb. Ska få lite intro på träningskolan med den tjejen jag jobbar med , ser faktiskt fram emot detta =)  När jobbet är avklarat ska jag hem och städa, städa och städa, i den gamla lägenheten. Skönt det ska bli när allt är helt klart!


Gårdagen då?


Jo fick enhel del uträttat faktiskt. Gick en vända när jag lämnat lias. Sen åkte jag med mamma t alla möjliga affärer. Sen hemma gick jag här och lullade lite, och sen över t Carolina och Bastian, drack kaffe och pratade, sen cyklade vi och hämtat Lias på dagis och sen ännu en vända till alla affärer. Hemma sen blev det fika och mer prat. Carolina hjälpte mig också att få upp mina hyllor i mitt sovrum, hon är allt mkt smartare än vad jag är. Tack för hjälpen!

Efter det somnade Lias som en stock, Då kom Julia en runda bara mest för att prata lite skit. Sen somnade jag gott!


Och nu ska jag fixa t mig, och sen ska jag ha en bra dag!
Vi hörs

Av sofie jeansson - 25 april 2010 12:10

Har verkligen haft en toppen helg.!

Blev lite oplanerad dricka i fredags, va hos mig och sen upp t en i asarum.

Trevligt!

Gårdagen tillbringade jag till största del i sängen, skulle haft lite fest igår kväll, men pallade inte med det faktiskt. Va ute och körde lite med julia ist.

Va lite här och där, och sen blev det hem t sängen. Gott de va. Och underbart skönt och vakna nykter och faktiskt må bra idag.


Just nu håller jag på med  lite städning här hemma.

Ska hämta min älskade gossepojk om ett par timmar, saknat han så otroligt mycket känner jag. Så tomt hemma utan han!

Väl hemma sen, såå kommer Carolina en runda på lite kaffe, antar att det blir en massa lek med barnen med. Det tycker vi om!


Tänkte också påpeka en sak!

Om man nu ska prata om min blogg och skicka sms t folk om vad det står, så tycker jag fan att man kan vara ärlig och faktiskt säga det som står och inte hitta på en massa jävla bullshit, blir riktigt förbannad när folk snackar om något dom inte vet, och dessutom säger att jag skrivit en massa som jag inte har gjort! Du fördärvar lixom både det ena och andra. Tror nog mycket väl att den person som gjort detta läser detta inlägg snart, och jag hoppas du tar åt dig! Man gör inte så!

Av sofie jeansson - 22 april 2010 20:46

Så ja, torsdagen med avklarad!

Lias har varit på dagis, hämtade han vid två sen vatt vi iväg och släönge ltie överallt :P
Jag har fått ner enhel del skit från gamla lägenheten idag också. Känns bra!

Milla kom en runda för at kolla in nya placet, det gillades tror jag iaf :P

Sen kom Carolina och lilla Bastian, gud så sugen man blir på en bebis till när han e här :P Blev kvällsmat och kaffe, och en massa lek. Så roligt att umgås med någon som också har barn =)

Efter dom gått blev det en runda t tvättstugan, diskat och plockat iordning här. Badat Lias och sen lagt han med en flaska välling för att kolla bilar, nu sover han som en stock. Skönt. ! Blir sängen fölr mig med snart. Vi hörs snart !


Min Hjärta Badar!   

Av sofie jeansson - 22 april 2010 08:42

Denna torsdagen blir en bra dag. Det känner jag !

Igår konkade jag ich julia ner alla mina möbler t nya lägenheten,

känns riktigt nice, snart klar här nere, Ska bara Städas i den gamla lägenheten också, så sjukt tråkigt men sånt man får ta.


Min kära granne va också på besök en runda, mycket trevligt måste jag säga!

Under kvällen, satt vi ner bäddade i min soffa och kräng lite gotte...


Idag då, Kollar på bilar hela morgon med lias. Nu  Har jag lämnat Lias på dagis.

håller på att ringa till telia för telefon flyttning,

Ska bära ner det som är kvar i gaderoberna där uppe i gamla lägenheten och sen blir det nog rätt så lugnt skulle jag tro.

Härs av sen!


  

Så här ser det ut när Lias slappar framför tvn, ser ut som en riktig karlakarl :P

Av sofie jeansson - 21 april 2010 08:05

Ja just nu är det väldigt mycket.

Har jobbat lite, Fått mina nya lägenhet som jag faktiskt håller på att flytta ner till. Är ju inte så långt då den ligger på första våningen ist för andra i samma hus som jag bott i i två år =) Men detta är en trea ist, mkt skönt då jag faktiskt får mig ett eget sovrum, och det gillar vi.


Så dagen i ära blir det att flytta ner ännu mer, Ska ringa en kompis nu som kan hjälpa mig att bnära så jag fer ner min soffa och Lias alla saker =)

Lias har bara fått ner en bil än så länge :P  Så taskigt av mig egentligen. Men idag ska det bli ändring!


Här sitter vi i nya lyan, och äter smörgås på golvet , då vi inte tagit ner käksborde :P   Min sötnos ;)

Av sofie jeansson - 17 april 2010 22:25

Känner att jag saknar sommaren idag.

Vill ha sommar nu...
Fick fina bilder på min älskling skickade från hans mormor

Där han badar på hennes tomt i somras. Om han är söt!

Känner iaf nu att jag saknar det!


      

ca.11 månader gammal på bilderna =)


  Mitt lilla barn, en vecka gammal, första kläderna fick ha på han ;P  

Lilleman ca 12 dagar..


Här, ca 3-4dagar, Mitt lilla knyte ...
Saknar bebis lite med :)    

Av sofie jeansson - 17 april 2010 10:53

Helgmys hos Jeansson....

Satt och kollade på så det ska låta igår kväll med Lias, vi sjöng och klappade händerna... haha. Lias är så duktig.

Efter det låg han i puffen och kollade tv tills han somna, det är fredags mys det!


Lördagsmorgonen har vi tillbringat i hans puff, legat där och kollat på filmen bilar, två gånger om dessutom, ska senare upp till gammelmormor och gammelmorfar med milla och hälsa på. Ska bli trevligt. Sen får vi se vad kvällen har att erbjuda=)


    

Suddiga bilder, men det bjuder jag på =P


Presentation


Mamma på 20 t en son på 2. Bor i karshamn och njuter av livet!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad i gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards