Sofie.Jeansson

Alla inlägg under januari 2010

Av sofie jeansson - 30 januari 2010 07:42

Vaknade kvart över sju i morse, en lördag?! gick då inte att somna om heller.

Jag är barnledig denna helg, och ville verkligen vila upp mig, o spec för ikväll

Ja men då vaknar man kvart över sju och kan verkligen inte somna om heller.

Mycket märkligt!

Idag blir det städ o städ, och ikväll fest o fest, kommer bilder sen =)

Ja imorgon eller så, när kvällen har hunnit inträffa :P


Igår va det ju jobb för mig hela dagen, halv åtta t fem.

Va helt okej faktiskt, läste sagor, bakade med lera, vävade och åkte pulka.

Mysigt. När jag kom hem sen, blev det tacos och mys i soffan med K.

Blev en öl t mig, som jag somnade gott på när klockan va tio :P haha

Det är nog som K säger, är nog lite av en penisonär.

Jaja, nu ska ja börja städa lite tänkte jag, skönt att ha det gjort sen.

vi hörs senare iaf

Tjoooo


   Pulka backen :)  

Jag på jobbet.

Av sofie jeansson - 29 januari 2010 05:57

Nu är sofie redo för jobb!

Ha en bra dag mina vänner ! tjooo


  


Av sofie jeansson - 29 januari 2010 05:06

Usch,  inte klokt att jag e upp nu, klockan e bara tio över fem och jag  har redan varit uppe ett tag, har gjort min frukost som jag sitter och smuttar på nu, inte spec hungrig kan jag inte påstå, o ska man jobba nio timmar så känns det som att man måste få mat i magen.  Sitter också och lyssnar på Bon jovi Bed of roses, är helt förälskad i den låten faktikst.

Önskar också att det är plus grader ute nu, så det slipper vara så förbannat halt, jag ska ändå upp t kyrkhult och arbeta idag ju, inte dom roligaste vägarna upp där inte.


För övrigt så sover elias fortfarande, ska väcka han först vid sex tiden, sen lämna han på dagis vid halv sju och sen köra. Elias ska t sin far denna helg så han hämtar honom på dagis vid tre tiden.

eftersom jag då är barnledig ihelgen så ska jag ha mys kväll med k idag.

Vi ska umgås bara han och jag, vilket vi itne gjort innan, antingen har ju lias vatt hemma eller har det varit kompisar t oss med.


Nehe, om man skulle snoka runt lite till på nätet nu, och sen kanske bärja fixa t sig, ska leta fram mina fina tarmobyxer också, kommer nog frysa ihjäl idag annars! Ha en bra dag så hörs vi ikväll!



  

min frukost idag

Av sofie jeansson - 28 januari 2010 19:11

Har hunnit med enhel del idag faktiskt.

Varit på eko med oskar och llullat runt lite,

åkte hem lagade middag t oss, åt och körde sen in k t stan.

Där mötte jag upp helen, för att gå en vända.

Blev en ny tröja till också inhandlat =)

Mycket fint, bild kommer på den snarast. ;)

Väl hemma blev det iaf lite plock. Lek med lias och snart sängen. En bra dag idag!


  Elias kör bil =)   Mammi på lindex

mamma på stan ;)  



Av sofie jeansson - 27 januari 2010 08:05

Onsdag idag.

Har precis lämnat min lille pavel t sin far.

Och jag tänkte jag skulle gå och lägga mig en stund t,

men känner mig inte riktigt redo för det ännu.

blir datorn en stund nu sen skas jag diska och städa lite.

Fast att lägga sig i sängen och kramas lite vore kanske bättre,

disken försvinner ju inte.

Funderar lite på om jag skulle ta ochn färga håret lite snart.

Känns som det behövs, samma färg som vanligt, eller något nytt Vad tror ni?

Ska även fixa naglar osv inför lördag tänkte jag. Måste inhandla något nytt innan dess också känner jag, kläder kan man ju inte få för mkt av.

Nej, nu blir det lite telefonprat och sen sängen igen tror jag.

Vi hörs sen!

Av sofie jeansson - 26 januari 2010 20:36

Nu är det kväll igen.

Dagen har varit bra, jobbet gick fint.

och har efter det varit en runda istan,

varit hos mor och far. Och haft en massa mys med lias.

Nu sover han och jag ligger nu hemma i soffan med datorn i knät och k jämte mig. Kan det bli bättre?

Känner mig dock rätt trött nu, somnar här väl snart skulle jag tro.

men vad gör det?

Nu blir det mer tv tittande, snart börjar ju 2½ men, vilket jag älskar.

Visst är det bra?

Har ni någon annan bra serie och tipsa om, som man kanske borde se?

BErätta för mig =)

Natti natti på er iaf, vi hörs imorgon!


Mamma sofie kör bil :P


Mamma sofies outfit this day ;) (nya jackan och nya tröjan) Snyggt va?     

Av sofie jeansson - 26 januari 2010 06:39

Ja nu har man varit vaken i över en timme

Sminkat sig duschat och fixat t sig

Lapat i mig en massa kaffe för att kunna vakna.

Tror dock inte det hjälper

Ska strax väcka elias efter en god nattssömn

Dagis för han idag

Jag ska upp t kyrkhult på jobb, jobb med alla barnen. Love it!

så jag hör av mig sen.

tjoooo


Min pojk en dag, ca 8 månader  

Av sofie jeansson - 25 januari 2010 22:03

Blev en vända på stan idag med min kära vän johanna.

Blev endel inhandlat, två nya toppar

En vit och en korall färgad. Även en riktigt fin ny jacka

Bilder kommer efterhand.

Kvällen har bestått av soff mys med k och lias. Love it.

Nu ska vi nassa, vi hörs imorgon!

tjo

Presentation


Mamma på 20 t en son på 2. Bor i karshamn och njuter av livet!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad i gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards