Sofie.Jeansson

Alla inlägg under februari 2010

Av sofie jeansson - 28 februari 2010 12:58

Först och främst känner jag att jag vill be om ursäkt för mitt fruktansvärt dåliga uppdaterande de senaste dagarna. men har verkligen inte haft ork lust eller tid med att skriva. Ber om ursäkt ännu en gång.

 

Tänkte iaf berätta lite om mig helg nu.

Då jag faktiskt haft en toppen helg, med massa vänner och trevliga ute kvällar.

I fredags va vi på harrys och lyssnade/dansade med den när EL MEDICO som tydligen är känd som få... vet inte vem han är eller var han kommer ifrån men roligt hade vi iaf. jag,lisa,johanna och Mathias satt här  hemma innan och drack lite och hade det trevligt även då...

 

Igår va jag hos milla, seg och allt som man va, men damen fick igång mig, det blev  guitar hero spel, en MASSA fotande, och vin... johanna kom en runda också, dock nykter men va lika trevligt för det. efter det åkte vi hem t "Loffe" min mosters kompis va där en stund och dansade och sjöng, sen skulle vi ut. skulle till hotellet men det va smockat med folk så vi dissade det och drog t compagniet, där blev det gott om dans, en massa folk, och Karaoke sång. Haha fyfan vad vi är bra på det asså ;) Fick till och med Helen och katja till att sjunga. Kul ;)

Nu ska jag slänga upp lite bilder från hela helgen.... slänger upp vad jag har så får ni ta det som det är .... =)

 

 

                        

(Klicka på bilderna för att se dom större)

 


Av sofie jeansson - 24 februari 2010 14:04

Hej alla mina vänner!

Idag är en bra dag känner jag, min lille gosse pojk hade dock feber som få igår.

Skrek och skrek, och allt va hemskt, skönt att hans snälla pappa kom och hjälpte oss. Idag är han iaf bättre så han följde med sin pappa hem en runda.

Och mamma har plockat lite hemma, pratat telefon och suttit vid datorn.
Även varit ute och promenerat en riktigt runda på 50 minuter, känns underbart!

Har öven skött maten hittentills idag.


Keso-bröd till frukost, som jag faktiskt bakat själv, fråga om recept om ni är intresserade, bröd utan kolhydrater=)


Omelette till lunch, som vanligt med stekt bacon och riven ost.


Sen middag har jag inte en susning om ännu...


Gårdagens mat och motinering.!

Det blev omelette till frukost, bacon och riven ost.


lunchen bestod av sallad med kyckling i.


Och middagen va en ungsbakad kyckling med Creme Bonjour och champinjoner =) Mycket mycket gott. och paprika till ist för ris eller liknande...

  


Blev även en promenad på 40 minuter med mor min =)



Så nu ska jag dricka kaffe med johanna som kom preics.

Av sofie jeansson - 23 februari 2010 08:44

vet faktiskt inte vad som händer denna dag.

Ska iaf upp till min mormor och morfar en vända tror jag.

Min moster kommer på besök, och sen blir det lite tvätt :P

har redan nu hunnit med att gå en bra promenad med vovvarna, lämnat elias på dagis, och haft en mysig sagostund tillsammans med min underbara son!

  

Av sofie jeansson - 23 februari 2010 08:26

Har varken haft lust ork eller annat för att skriva i bloggen de senaste dagarna

Så ber så hemskt mycket om ursäkt. Har inte mycket att säga om helgen då den va lugn. Dock så började jag om på min diet igår.

Känner att jag slarvat lite den senaste veckan så tog tag i att ordentligt igår, Och nu ska jag fan fixa den !


Så gårdagens mat bestod av omelette t frukost med bacon till.

Stekte då upp bacon och sen vispade jag ihop ett med lite grädde i, stekte de o la på lite riven ost. Mycket gott.!


middagen sen blev, köttbullar, stekta i lök, med sedan uppkokta i grädde och massa goa kryddor, med wokade grönsaker till! Mycke mycket gott!

  


Till kvällsmat blev det stekt bacon, med sallad till och lite riven ost på... Också kanon gott, måste säga att denna maten är toppen god!

Va också ute och gick en promenad på ca en timme, underbart skönt!

  





Av sofie jeansson - 20 februari 2010 09:10

Godmorgon mina vänner!

Har sovit som en gris inatt, somnade redan halv åtta när jag la lias.

HAr ju jobbar som en tok o varit uppe tidigt hela veckan.

Känns bra, men gud så trött man va

Idag blir det en vända t nattdagis med lias för inskolning.

Han behöver kanske använda det ju.

förövrigt idag, så städar jag och tvättar just nu, skönt och få det gjort måste jag säga.

Vi hörs senare när jag har mer att skriva ;)


  Mammsen igår =)

Min älskade pojk, nybadad och fin, alldeles för stor tröja dock, men han gillar den ;)  

Av sofie jeansson - 19 februari 2010 04:41

Dagens datum, redan fredag igen.

Nästan lite otäckt om man tänker på hur fort tiden springer iväg.

Jag har iaf nyssen vaknat, blit en snabb dusch och massa kaffe.

Blir jobb idag, kyrkhult även denna dag, men skönt då jag slutar redan halv ett idag =)


Under gårdagen jobbade jag ju också, 6:30-15.00 Väl hemma körde jag och hämtade pojken, sen blev det en vända t sölvesborg för att säga hej till en söt vän. lite synd att vi hade ont om tid bara. Sen blev det hem, hängde lite tvätt. Och plockade lite, blir antagligen lika mkt plock och tvätthängande idag :P


Maten igår gick bra även den.

Blev en tallrik fil till frukost.

Köttfärssås och kol t middag, och omelette till kvällsmat.

Helt okej, idag ska jag även gå ut ännu hårdare, ska ut och gå varje dag nu, fram tills jag åker till stockholm, blir en runda på en timme minst. Känns bra!


Nehe nu har mitt kaffe runnit ner, ska sno de och sen slänga mig fort i duschen.

Vi hörs sen!




En bild på elias, bara för att han ser så otroligt stor ut,  mammas goe unge ;)

Av sofie jeansson - 18 februari 2010 05:09

NU är sofie redo för jobb, väcka elias och fixa han sen dra vi !

  

Av sofie jeansson - 18 februari 2010 04:43

Sitter här nu, nyduschad och ny sminkad.

klockan är bara kvart i fem just för tillfället.

Känns som jag aldrig har sovit.

Ska jobba idag, börjar halv sju uppe i kyrkhult.

Kör hemifrån halv sex då jag måste hinna med att lämna elias.

Han ska vara hos sin pappa idag. Skönt!

Jobbar iaf mellan 6:30-15.00 En bra dag att jobba, men jag kommer va trött ikväll...



Jag va faktiskt lite för lat igår kväll för att skriva något i bloggen.

Men tänkte berätta om gårdagens ätande ang, dieten.

Åt ingen frukost, vilket är VÄLDIGT dumt.

Men försov mig till jobbet så hann inte.

Till middag blev det korvstroganoff med gröna ärter.

Vet dock också att ärtet itne är det bästa. Men fanns inget annat att välja på.

Det är iaf bättre än ris.

Till kvällsmat blev det omelette igen, med paprika, korv och ägg.

Mycket gott.



Får se hur dietandet går idag.

Blir ett kokta ägg till frukost idag, då jag är för lat för att göra något annat.


Ha en bra dag, så hörs vi ikväll!

Presentation


Mamma på 20 t en son på 2. Bor i karshamn och njuter av livet!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad i gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards