Sofie.Jeansson

Alla inlägg under mars 2010

Av sofie jeansson - 31 mars 2010 09:30

Nu har jag fått klagomål igen.

På mitt utseende på bloggen :P
Så nu tänker jag vara tråkig och bara ha den vit och svart tills min kära vän Camilla, är vänlig och skickar över våra underbara vårbilder som vi tog när vi va ute och lekte igår.  Spelade boll, och va på lekplatsen och åkte kana, och gungade. Mysigt!


Idag iaf, Lias är hos sin pappa idag.

Jag har bestämt mig för att ha tvätt och städ på schemat, ska bara bli färdig till att börja med. Men det blir jag nog snart, lite bra musik och man är igång!

Sen blir det ut på ett par promenader också.


Imon börjar vår påskhelg igen, någon som ska göra något roligt?
Någon som har något förslag på vad jag och lias kan göra?
Vi har lite funderingar men inget bestämt ännu :P


Nej nu ska jag sätta fart. Vi hörs sen!

Av sofie jeansson - 30 mars 2010 15:05

Hej Tisdag!


Vet inte vad jag ska skriva för vettigt idag faktiskt. Har inget vettigt att säga.

Känns inte riktigt som det är en bra dag idag. Känner mig lite ur fokus.

Smällar man få ta ibland skulle jag tro.

Har min lilla älskade lias hemma idag iaf. Vill ha han hemma. känner att jag vill kramas med han heeela dagen.

Har också varit ute på en promenad under förmiddagen , med grannen, trevligt =) 


Kvällen igår va också underbart mysig, låg med Lias i hans puff, nerbäddade och i pyjamas och kollade på filme "Bilar". Han gillar den. Och vi har väl sätt den 10000 gånger nu. Men vad gör man inte för lite mys?


Nu tror jag faktiskt att jag ska börja städa och greja lite här hemma. Det behövs. känns som hela lägenheten är upp och ner vänd. Hade faktiskt behövt tvätta lite med, så ska nog se till och köra en maskin tvätt med.
Och middag skulle man behöva laga, någon som har förslag på vad?

Vi hörs sen!

Tjooooo










Av sofie jeansson - 29 mars 2010 11:24

Ja måndag igen.

Lias är på dagis, o jag har oskar på besök, käkat frulle och jag har tränat försäljning :P Rätt trevligt. Ska på utvecklingssamtal på dagis med lilleman idag halv två också, får se hur detta fungerar.


Min son är bara för sööt.Han kommer alltid in till mig om nätterna, lägger ju han i sin egen säng, men han kommer Inatt när han kom va han iaf extra gullig.

Vaknar av att han står i hallen o skriker MAMMA! MAMMA! Säger t han att komma så kommer han, står vid sängen kanten o säger mamma, sitta, o klappar mig på kinden,  Ville då att han skulle sitta hos mig, lyfte upp han o la han jämte mig, lå o pilla han i håret och han ligger o myser med mig öronsnibb, så mysigt.

Älskar min pavel, i morse lå vi och mös och läste byggare Bob boken .  Låg nog i 20 minuter. Love it!


  

Här sitter han i en gryta o är allmänt glad ;) mammas pojk de


Av sofie jeansson - 28 mars 2010 12:33

Ligger i millas soffa o latar mig nu.

Oskar hämtar mig snart, sen blir det hem för lite städ o efter de så ska jag hämta min älskling hos pappa. Saknat han som en tok.

Vi hörs sen

Av sofie jeansson - 27 mars 2010 10:12

Har fått klagomål på mitt otroligt dåliga uppdaterande på bloggen. Ber om ursäkt inför detta, och lovar att ja ska skärpa t mig.


Har iaf hänt endel sen sist jag skrev.

Har faktiskt fått ett nytt jobb, + att jag fått några fasta timmar varje månad inom olofströmskommun. Jag är lycklig!

Jobbar iaf nu mera för Sector Alarm, något som intresserar er så skriv ;)


I vilket fall, har haft en bra helg så här långt, lite trevliga vänner på besök igår, och idag e man ju lagom pigg.....

Menmen, nu ska ja sätta på kaffe o sen plugga lite. Vi hörs sen!


Mamma sofie en dag i veckan :P


Idag saknar jag min lille pavel mer än någonsin, vill att du ska komma hem nu.

Kanske kommer ja o hälsar på dig :P Saknar dig ju. Älskar dig också mammas skit ;)     

Av sofie jeansson - 24 mars 2010 14:29

sitter hemma hos mor nu, sitter på hennes dator och hittar en hemskt massa gamla bilder, från den tiden då man va 14-15 och uppt. tänkte slänga upp några stycken som jag bjuder på :P


  

Jag då, 14 år gammal, trodde jag va tuff o hård, med ring i näsan och piercing i läppen :P


  

Jag 15 år. Östersjö =)


    

Jag 16 år, på väg ut till ternö med milla!

    

Sofie 17 År, bad hos mimmi, och östersjö 07


    

Sofie 18 År och tjockis :P

  

Sofie 18 år och detta underbara barn!


Sofie 19 år  t ror jag :P


Sofie 20år =)  

Av sofie jeansson - 22 mars 2010 19:39

Verkligen varit en toppen dag.
Jag är på topp igen ;O haha

När jag lämnat elias imorse gick jag en promenad på ca en timme, kändes underbart. Väl hemma blev det dusch och frukost, sen lite fix och bara lugnt här hemma. hämtade elias vid två, då gick vi en runda till gammelmormor och gammelmorfar. efter det gick vi hem, lagade middag, stek sås och potatis. =) Gott.

Sen hem med elias t mamma för att ta hundarna på promenad, gick även en timme denna gång, fast hade då sällskap av julia. Mycket skönt!

Känner att jag kommit igång igen, snart sommar och mammahullet ska bort !


nu blir det iaf lugnt framför tvn, en snabbdusch till skulle också sitta fint.
Något bra på tv ikväll mina vänner?

Ha en trevlig kväll iaf!

Tjooo



      


Mor och son, (klicka på bilden för förstoring)


Av sofie jeansson - 21 mars 2010 11:56

Ja söndag nu igen, tiden springer allt för fort iväg.

Har varit en bra söndag så här långt.

Lekt en massor, och surat lite me :P
Har nu precis duschat och fixat t mig, elias sover.

När han vaknar ska vi klä på oss och ta oss en lång promenad in t moster milla.

Va där i några timmar och sen åter hem igen för lite middag och söndagsmys.

Vi hörs ikväll!



Presentation


Mamma på 20 t en son på 2. Bor i karshamn och njuter av livet!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad i gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards